Rozdiel medzi prírodnou a komerčne vyrábanou kozmetikou

by - 22 novembra

Ahojte,
dnes mám pre vás prichystané pokračovanie porovnávania prírodnej a komerčne vyrábanej kozmetiky. Rúže a lesky sú najčastejšie používané produkty, ktoré ženy milujú.
Každý jeden lesk či rúž, ktorý v sebe nemá prírodné zložky, obsahuje silikóny a látky, ktoré pri dlhšej „konzumácii“ môžu spôsobiť rôzne problémy.

Ak vás zaujal úvod, čítajte ďalej...


Prírodná kozmetika:

Zástupca- Annemarie Borlind Rúž na pery ( odtieň Soft Coral a odtieň Peach):

Dlhotrvajúci rúž na pery s prírodnými zložkami v sebe ukrýva silu prírody a farebné spektrum. Nádherne žiarivé farby si podmania milovníčky luxusu a pigmentov, a v kombinácii s prírodnými ingredienciami zaistia perám nielen krásu, ale aj zdravie.
Annemarie Borlind rúž na pery obsahuje včelí vosk, bambucké a kokosové maslo, jojobový olej, vitamín E, kys.hyalurónovú a minerálne pigmenty.
Včelí vosk sa do rúžu pridáva za účelom stuhnutia rúžu. Okrem toho, má hojivé účinky. Bambucké a kokosové maslo pery zjemňujú, hydratujú a postarajú sa o krásne vláčne pery. Kys.hyalurónová poskytuje stimuláciu a tvorbu kolagénu, to znamená, že zabezpečí večne mlado vyzerajúce ústa.
Vitamíny obsiahnuté v rúži pokožku pier chránia pre UV žiarením a pred voľnými radikálmi.
Obal rúžu ma krásne, pevné hliníkové puzdro, ktoré je vyrobené len z obnoviteľných zdrojov.
Páči sa mi luxus, ktorý z rúžu vyžaruje. Ak ste si doteraz mysleli, že prírodná kozmetika je fádna a nezaujímavá, tento obal vás vyvedie z miery.
Pigmentácia oboch odtieňov je neuveriteľná. Popravde, čakala som málo výrazné farby, ktoré ma nijako nezaujmú, no po vyskúšaní, som ostala mierne šokovaná. Neverila som, že takúto dobrú farbičku dokážu vykúzliť minerálne pigmenty. Vidíte, v prírode je neuveriteľná sila a krása, ktorú má značka Annemarie Borlind v malíčku.
Rúž na perách vydrží cca 3 hodiny, bez pitia a jedenia. Keďže ide o prírodný produkt, výdrž nie je extra dlhá, no mne to absolútne neprekáža. Samé dobre viete, že si rúž počas dňa treba obnoviť, pretože je prirodzené, že sa z pier postupne stráca. Ak by sme chceli rúže, ktoré budú držať celé hodiny, chémia je v takomto prípade viac než potrebná. A ako ste zaznamenali, Annemarie Borlind je zástancom prírody a prírodných zdrojov. :)


Plusy prírodnej kozmetiky:

  • rúže majú jemnú, krémovú konzistenciu, ktorá zanecháva pery dlhodobo hydratované
  • vďaka vitamínu E sú pery chránené a regenerované počas celej doby nosenia
  • prídavok kokosového a bambuckého masla zaisťujú perách hydratáciu, chránia ich pred popraskaním, a poradia si s rankami či odermi
  • rúže sú certifikované ECO control, CSE, GMP certifikátmi
  • sú 100% bez parabénov, silikónov, ropných derivátov, syntetických farbív, zlúčenín,
  • sú 100% bez živočíšnych prídavkov, takže sú vhodné aj pre vegánov
  • NIE sú testované na zvieratách
  • obsahujú termálnu vodu bohatú na minerály a stopové prvky, ktorá nie je chemicky ošetrovaná
  • nespôsobujú alergie, herpesy či iné kožné problémy


Annemarie Borlind Lesk na pery odtieň- Peach:

Zmienim sa aj o leskoch, ktoré značka Annemarie Borlind ponúka.
Výživný lesk na pery dodáva perách jas, iskru a hydratáciu. Lesk je navrhnutý tak, aby perám poskytoval komfort a potrebnú výživu. Nemastné a neolejové zloženie s prídavkom prírodných látok udržuje pery vláčne, jemné a krásne lesklé.
Lesk ma pekný obal, aplikátor je klasický, penový. Obsahuje prírodné ingrediencie, taktiež neobsahuje lepok (gluten), a je certifikovaný rovnakými oceneniami, ako rúž na pery.
Výdrž lesku nie je vysoká, no ako som spomínala vyššie, neobsahuje žiadnu chémiu, ktorá by výdrž predĺžila. Pigmentácia sa mi veľmi páči, minerálne pigmenty sú jedny z najlepších v bio kozmetike.
Myslím, že na denné nosenie, alebo ako lesk do kabelky spĺňa všetky kritéria.
Annemarie Borlind lesk na pery nájdete v 8- ich odtieňoch, takže si rozhodne vyberiete. :)


Komerčne vyrábaná kozmetika:

Ak by sme mali porovnať lesky a rúže bežne dostupné s prírodnými, rozdiel tam určite je.
Už v prvom rade si treba uvedomiť, že rúže obsahujú škodlivé látky, ktoré môžu perám uškodiť.

Mínusy komerčne vyrábanej kozmetiky:

  • pigmentácia rúžov je síce lepšia a krajšia, no pigmenty sú umelo vyrábané, nie sú prírodné, a môžu spôsobovať rôzne zmeny na pokožke
  • výdrž rúžov býva dlhšia, pretože obsahujú chemikálie, ktoré zabezpečia priľnutie pigmentov na pery
  • vyše 400 výrobcov dekoratívnej kozmetiky používa olovo, ktoré je pridávané počas výroby- olovo je mimoriadne škodlivé na rôzne telesné orgány v tele, môže sa v tele kumulovať (hromadiť), a spôsobiť vážne otravy a intoxikácie organizmu
  • lesky na pery obsahujú odpadové oleje, tie škodia perám, a pri olíznutí sa dostávajú do tela, kde sa opäť hromadia a spôsobujú poškodenie vnútorných orgánov
  • väčšina rúžov a leskov je testovaná na zvieratách, alebo obsahujú živočíšne produkty, čiže nie sú vhodné pre vegánov!
  • niektoré rúže môžu obsahovať chróm- karcinogénnu látku, okrem toho, v rúžoch sa nachádzajú aj iné látky, ako hliník a mangán, ktorý spôsobuje Alzheimerovu chorobu
  • TEHOTENSTVO- pozor, ak ste tehotné, a pery si rúžujete príliš často, spomínané ťažké kovy sa dostávajú do tela nielen cez kožu, ale aj pri spomínanom prehĺtnutí, čo ohrozuje plod


Myslím, že je dosť dôvodov, aby sme doma mali aspoň jeden prírodný produkt na pery.
Ja sama som milovníčka rúžov, kupujem si vždy nejaké nové kúsky, preto si nemyslite, že používam len bio produkty. Avšak, vo svojej zbierke mám pár kúskov na prírodnej báze, a sama vidím, a hlavne cítim rozdiel.
Milujem pomády na pery, a tie prírodné mi moje ústa nielen hydratujú, ale aj ochránia a zvlhčia.
Preto sa aspoň pomádky snažím nahradiť prírodnými kúskami.

A čo vy? Zmenil sa váš názor na rúže?

Krásny deň,
Soňa

P.S. Na mojom facebookovom profile prebieha ďalšia vianočná súťaž, neváhajte sa zapojiť. :)

Za poskytnutie výrobkov na testovanie ďakujem spoločnosti assay.sk

You May Also Like

11 komentárov

  1. Přírodní a "komerční" kosmetika? To jako vážně? Ta "přírodní" je obvykle daleko víc komerční, protože je správně předražená.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ceny sú pri nej vyššie, no aj ingrediencie, s ktorými pracujú sú podstatne drahšie, ako chemicky pripravené. Ako sa vraví, 100 ľudí, 100 chutí. Ak sa ti zdá byť prírodná kozmetika zlá, je to tvoje rozhodnutie, či ju budeš, alebo nebudeš používať. :)

      Odstrániť
    2. Já netvrdím, že je něco špatné...ale že nedává smysl dělit kosmetiku na "komerční" a "přírodní", protože byznys jsou oba dva druhy.

      Odstrániť
  2. Musím ťa trošku poopraviť, aj prírodná kozmetika testovaná na zvieratách byť môže (predovšetkým, ak značka predáva v Číne - tam je jedno, či ide o prírodnú kozmetiku alebo nie). Inak prírodnej kozmetike fandím, sama inú nepoužívam, ale snažím sa kupovať takú, o ktorej viem, že používajú netestované ingrediencie a výsledný produkt netestujú alebo majú certifikát o netestovaní, ktorý je kontrolovaný... nie len o sebe vyhlasujú, že netestujú.

    Zvláštne dievča

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To s certifikatmi je pravda, že niektorí vyhlasujú hlúposti. Ja prírodnu kozmetiku používam denne, a mne s pleťou veľmi pomohla. :)

      Odstrániť
  3. Mám rada prírodnu kozmetiku radšej by som používala iba tú a tie rúže no ešte že to snimi moc nepreháňam nájde sa u mňa aj nejaký prírodný ale ako píšeš radšej sa snažím hlavne pri balzamoch na pery aby boli čo najprirodnejšie. A či je niečo testovane na zvieratach alebo vegan to ja osobne neriešim aj tak stým nič neurobíme:) Pekný článok Soni:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja používam aj aj, prírodnú vyhľadávam skôr na pleť a čistenie a pri dekoratívnej mi je to jedno. A čo sa týka toho testovania na zvieratách, tak pokiaľ viem tak do EU je zákaz dovozu a predaja kozmetiky, ktorá je testovaná na zvieratách. Takže všetka kozmetika, ktorá sa predáva v EU by nemala byť testovaná na zvieratách.

    Bourjois GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pleťovku mám aj ja čisto prírodnú, a to testovanie je pravda, no ako je to dodržiavané je otázne. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja pouzivam aj aj, prirodnu hlavne na plat. A len by ma tak zaujimalo, pokial nie je kozmetika testovana na zvieratach, tak po tom na kom? Na ludoch? Alebo jednoducho, ako vedia, ze nejaka ingrediencia nie je skodliva?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V laboratoriach prirodne vyrabanej kozmetiky používajú umelo vyrobenú ľudskú kožu, na ktorej prípravky testujú. Veda pokročila natoľko, že sa vedia vyrobiť kúsky kože bez týrania zvierat.

      Odstrániť

Ďakujem za tvoj komentár, odpoviem naň hneď, ako budem môcť. :)